17 October 2008

Grötfrukost - del 1

Jag tror visst lingonsylten fått sig en rättmätig konkurrent! Och ingen är gladare för det än jag som är tvångsmässig på gröt till frukost och kan göra slut på 2 burkar i månaden. Problemet är att här i London går inte lingonsylt att få tag på annat änpå IKEA, mig veterligen.

Den här burken med tranbärssylt har stått i vår kyl sen J och killarna bestämde sig för att laga pitepalt (!) härom veckan. Enligt utsago hittade de inte rätt typ av potatis och gick på puben och käkade istället. Kvar står sylten. Den får bra betyg av mig! Tranbär är normalt större än lingon så den bjuder på lite tuggmotstånd från de kokta bären. Den är nästan lite bitter och definitivt syrligare än t ex Felix Rårörda Lingon, har fin färg och konsistens. Snart är den bästis med havregrynsgröten jag lagar varje morgon!

No comments: