15 October 2008

Halal Shish Kebab

Edgware Road är en rak, ganska lång gata som börjar inte så långt från Paddington station och slutar i nordöstra hörnet av Hyde Park. Efter att ha åkt buss längs hela sträckan ett par gånger vid det här laget, hävdar jag att här hittar du flest shawarma restauranger per ytenhet i hela västra London. Edgware Road har en Arab flavour to it, skulle man kunna säga.


Jag hade vägarna förbi där idag och siktade in mig på en tvättäkta falafel till lunch. Men jag vet inte vad som flög i mig för jag beställde en Kebab. Säkert för första gången sen 1988 då Kebab var en Nyhet på grillen i Fruängen. Och så gjorde jag missen att inte fråga vilket kött det var. Deras Samosas såg så goda ut så jag beställde en sådan också (jag var och lyfte skrot på förmiddagen idag och då ska man fylla på depåerna).

Jag blev serverad de där vanliga köttbitsflisorna med sallad, tomat och vitlöksdressing, inrullat i ett pitabröd modell större. Jag hade kunnat vara utan båda. Jag är ingen hejjare på senigt, fett lammkött, det är bara att acceptera. Normalt sett är samosas en favorit men de som är friterade i billigaste möjliga frityrolja och sen microvärmda går bort. Men jag kommer nog inte kunna hålla mig ifrån att prova Edgware Roads falafel.

No comments: