19 October 2008

IKEA food store

Vi tog bilen till IKEA Wembley igår eftermiddag på jakt efter sängkläder och förvaringslådor. Efter att ivriga bosättare och glada barn hade provsuttit, klämt och handlat under en hel lördag, var stället inte i perfekt ordning och det var en anings utplockat. Men likafullt hemtamt och det klingade så fint om alla svenska produktnamn.

Vi besökte självklart restaurangen och drack kaffe. Vi tog en "tioöreskaka" till som smakade Dajm(!) men med en lätt bismak av frys. Det serverades mat och fika för en spottstyver och vi såg flera familjer äta skrovmål. Köttbullarna verkade poppis men engelsmännen föredrar uppenbarligen pommes till sina.



Utbudet i the Food Store var föga upphetsande. De hade lingonsylt för £1,40 och den ska jag snart smaka av. I början på året besökte jag en food store i anslutning till IKEA Costa Mesa i sunny California och deras utbud var större och lite roligare. Men då pratade jag länge med butikschefen och tro mig, han brann för sin sak. Önskemål? Leverpastej, jäst och prinskorv.

2 comments:

manny-ken said...

Man måste älska det stora möbelvaruhuset ändå!

Saga said...

Jag kan tipsa om affaren Scandinavian Kitchen pa Great Titchfield street, de har lingonsylt, svensk jast (farsk och torr), lite osaker pa om de har parlsocker men inte omojligt. Klart den basta affaren for svensk mat imo.