9 October 2008

Pärlsocker

Jag hade tur som träffade Martyn på Whole Foods. Han har tydligen en fäbless för svenska bakverk så jag litar på honom och ska sluta leta. Han berättade nämligen att pärlsocker ("aah, the lumps of sugar for decorating your cinnamon rolls") och mandelmassa, det var han tvungen att köpa från Sverige. NK närmare bestämt hävdade han men där tror jag han är ute och cyklar. Vaniljsockret mötte inte heller riktigt mina förväntningar. Men i kassan bredvid mig betalade Stevie Wonder så allt är förlåtet.

7 comments:

manny-ken said...

Åh fina fina du! Ska lusläsa din blogg varenda dag, så känns det som att du är nära trots att du är där borta. Saknar dig kompis. Stor kram!

ulrika said...

Eller hur!? Jag läser ju din (och Almas) blogg och tror mig kunna göra ett besök vilken dag som helst, ni känns inte längre bort än så. Det får duga utmärkt tills vidare! KRAM tillbaka.

Lisa said...

Det finns alltså inte pärlsocker att finna i Storbritannien? Jag befinner mig själv i Edinburgh och har sökt med ljus och lykta efter pärlsocker. Tacksam för tips.
/Hälsningar Lisa som sökte på pärlsocker och Storbritannien och hittade fram till din blogg

ulrika said...

Lisa, tack som läser! Då är vi två som gått bet på pärlsockret alltså. Jag håller ögonen öppna och hör av mig om jag hittar några sockerpärlor :-)

ulrika said...

Lisa, nyöppnad butik som kallar sig "Totally Swedish" kanske kan hjälpa med svenskt du saknar: http://www.totallyswedish.com/index.php?module=page&id=5

Lisa said...

Hej igen! Jag har nu testat baka kanelbullar här i Edinburgh och de blev fantastiskt bra - nästan bättre än hemma (?), riktigt fluffiga och fina! Det blev ju inget pärlsocker men istället hackade hasselnötter och florsocker (inspirerad av din bullbild under inlägget den 14 oktober). Ska kolla upp Totally Swedish. Tack!

ulrika said...

Härligt Lisa, en god kanelbulle kan göra stor skillnad, visst? Du, jag är väldigt nyfiken på vilken typ av (UK) jäst du använde för att få dem så där fluffiga och fina! Berätta allt för mig.