21 November 2008

Kvarnen i mitt hjärta

Jag är som sagt i Stockholm några dagar för ett ärende av högst byråkratisk och administrativ karaktär. Passade såklart på att stilla mitt begär av husmanskost! Enligt mig är restaurang Kvarnen ett säkert kort då. Lunchgäster sugna på pastasallader, vegankost eller wraps göre sig icke besvär. På min tallrik låg Skånska Isterband med Gräddstuvad potatis. Sällskapet, en f d kollega som kokar sin egen nässelsoppa och är en sann inspirationskälla för mig, gjorde sitt till och det var den bästa lunchen jag haft på länge!

3 comments:

Nadja said...

Det ar precis sana restauranger jag alltid soker! Min drom meny innehaller hjartliga traditionella ratter som man kanner igen i namn och smak. Var ligger kvarnen?

manny-ken said...

Tranans isterband går inte av för hackor heller.

ulrika said...

Nadja - kvarnen ligger i början av Tjärhovsgatan, från Medborgarplatsen sett i höjd med Björns Trädgård. Dvs Söder på Stockholm!