17 November 2008

Sunday Knit Roast

Söndagssteken är en helig ko i det här landet (om jag får vitsa till det lite). Faktum är att lammstek nog är lika vanligt förekommande. Man äter den ofta på dagen verkar det som, dvs a Sunday Roast lunch. Gärna på puben.

Jag kan räkna de söndagsstekar jag ätit på puben på ena handens ena finger så jag kan inte i detalj redogöra för tillbehören men jag tror att ugnstekt potatis, kokta grönsaker (haricoverts, morötter, broccoli), skysås och mintpesto typ, ligger bra till. Men tänk den dagen jag kan det - give you the Sunday Roast experience. Så många, goda och trevliga söndagar jag ska haft då!

När jag väl tog tillfället i akt, och tillbringa eftermiddagen med I Knit över "stek och stickning", då var den slut. Gone. Allt köket kunde erbjuda var skinkmackor... Jag avstod och surade. Men koftan tar i alla fall så sakteliga form.

4 comments:

manny-ken said...

Ja men hallå vad du är duktig på det där. Håller mig till avig och räta än så länge. Kram!

Nadja said...

Ett gott rad: det galler att vara ute i god tid! Annars ar det ofta slut, eller sa har kottet blivit overdone pga varmhallning. Ett bra stalle att testa ar Paradise i kensal green, lite dyrare men nast intill perfekt sunday roast. Annars ar det alltid bast med hemlagat.

ulrika said...

Ja men hallå vad likadant i grönt vi stickar båda två manny-ken!

ulrika said...

nadja, du är min största och mest pålitliga tipslåda :-) Faktum är att vi ska ses över lunch på The Mitre, Holland Park Avenue till helgen. Funderar allvarligt på att tänka om nu.