17 December 2008

kl 08:23:
- Älskling, du kan få soppa med dig till lunch idag. Den där lite starka morots- och koriandersoppan.
- Ehm. Ja... Kanske det.
- Känn inget tvång.
- Hm...
- Jag vill bara veta så jag kan hälla upp den innan du går.
- Men... jag hade tänkt äta riktig mat till lunch idag. Eller, jo, jag tar soppa förresten.

Suck. Frukt är i n t e godis men soppa är precis lika riktig mat som något annat. I synnerhet med en toast till. Nu verkar inte älsklingen lika övertygad så jag smög med en avokado också. Det kan inte vara lätt dela kylskåp med mig alla gånger.

2 comments:

E said...

haha jag håller med! man BLIR mätt på soppa!

snart äter vi ihop du och jag! kram

Nadja said...

Jag tycker soppa kan vara mycket mer mattande an man tror! Vi lagade spenat soppa med kokt agg i harom veckan och jag var valdigt forvanad nar jag inte ens orkade smorgasen jag hade till. Okej att agg gor det lite mastigare.. Vi kor med soppa till middag en dag i veckan nu.