26 January 2009

Min nya elspis

Morgonens måndagsfrukost kan gå till historien. Som den sista gasspiskokade havregröten på månader, ja t.o.m. år. För vi ska... (trumvirvel) flytta i helgen!

Nu kan man tro att vi har letat lägenhet och gått på visningar, vecka ut och vecka in. Men nej. I London går det undan. Är man på lettingmarknaden (hyresmarknaden) och ger sig i kast med en mäklare, dvs en högst konkurrensutsatt arena som för närvarande dessutom är i recession (!) och där the negotiaters med största sannolikhet jobbar på ackord, går det i ett rasande tempo. Vi kontaktade mäklaren ifråga må morgon och torsdag kväll samma vecka, skrev vi på kontraktet.

Även visningarna gick undan. I lyan vi väl flyttar in, tror jag vi vistades max 6 minuter. Nu var det bara 25 kvm titta över men ändå. Man hann inte registrera allt och jag visste varken om det fanns frys eller överskåp i köksdelen (köket höll jag på att säga, heh) när vi gick därifrån.

I veckan gjorde vi ett besök till och kunde stanna en stund längre. Oh, vad vi kommer trivas där! Och b a r a vi - 55åriga gubbs till flat mates hör till det förflutna om en vecka. Frys och överskåp var visserligen båda fantasifoster men man kan inte få allt. Men gasspis kommer jag sakna på riktigt. Det var sådär "oslagbart" som alla påstod. Under min 33 år långa matlagningskarriär kan jag summera den erfarenheten till 4 månader i London och ett antal gästspel i Js gamla lägenhet i Vasastan.
Tack för allt.

Vasastan Husqvarna (r.i.p.)

1 comment:

Empa said...

man vet aldrig vad som lurar runt hörnet. en dag står du där med rutigt förkläde framför drömspisen. själv såg jag på lekspisar igår. det ska böjas i tid. kram.