19 February 2009

Kniv och gaffel

Det slår mig att jag aldrig köpt bestick. Mången är kopparna, serveringskålarna och kökshanddukarna jag samlat på mig under åren. Med bestick är det så att jag fick överta mammas sparade restpar när jag flyttade till min studenlya i Västerås 1995. Och, tja, bestick spricker inte när man tappar dem i golvet eller slutar rundbottnade efter lite för hög värme. Så de hänger med liksom.

Men i nya lyan, visserligen möblerad men mycket sparsamt, fanns 3 gafflar, 2 knivar och totalt 5 skedar. Så efter en tur till IKEA i helgen kom vi hem med sprillans nya bestick! Jag är så nöjd och glad över dem. Lätta (billiga) men balanserade och design på samma gång. Jag rekommenderar Förnuft! För en spottstyver. I heart IKEA.

1 comment:

Klara said...

Bra val! Vi har haft Förnuft i några år och jag är fortfarande väldigt nöjd.