29 August 2009

Lunchlådeprovet

Nya tider och ny regim, som jag tror även kommer märkas hemma i köket. Jag har (trumvirvel)... börjat ett nytt jobb! Faktum är att det är den enda jobb jag börjat under hela 2009. Jag har varit målmedveten och slitit hårt för det här, så tillfredställelsen är stor.

Jag jobbar, rent bokstavligt, på ett moln. Min första vecka har varit lite prövande samtidigt som den varit the full monty. Vid sidan av att lära känna produkten/service jag ska marknadsföra och hundra nya inloggningsuppgifter att hålla reda på, har vi även hunnit med att beta av en central detalj för gruppsammanhållning och internkommunikation. Hur man gör med sin lunch.

Jag står fullt ut för många av mina sidor när det kommer till matlagning och matvanor. No regrets. Men är det något jag har komplex för är det medhavd lunch. Trots en av de finaste komplimangerna jag någonsin fått, från en gammal kollega som bedyrade hur jag slängde ihop min medhavda mat, tycker jag det är töntstämpel på lunchlådor. Ingen normalt funtad människa lägger ner all tid som lunchlådor 3-4 dagar i veckan innebär. Lunchen är ju enda stunden man kan och bör komma iväg f r å n kontoret. Det är då tillfälle ges att verkligen p r a t a om jobbet och lära känna sina kollegor. Kan man hävda. Det skulle vara intressant veta vad ni, mina läsare, har att säga om saken.

I det första mötet med mina nya kollegor var jag beredd fejka mitt sanna jag för att anpassa mig till normen. Men snabbare än jag kunnat hoppas på uppstod dock ömsesidigt förstånd och acceptans - vi är lika stora lunchlådenördar alla 3. Tja, lunchsmörgåsnördar då. Det är ju lite si och så med vad britterna äter till lunch.

Jag lär återkomma till köksregionerna av mitt nya kontor i östra London. Det är fint och kul på alla sätt och vis men det rostas bröd på arbetstid. Tror jag måste berätta mer om det snart.

2 comments:

bot said...

Hm. Jag fick en idé! Man kan öppna ett mysigt ställe där man kan värma sin lunchlåda. Inte för att det skulle bära sig ekonomiskt. Om det inte vore sponsrat av en jobbsajt då, förstås.

Kul att du har kul!

ulrika said...

Alternativa arbetsförmedlingar kanske... Om vi tog idé till leverans Bot, skulle det bli så mycket mer än varm lunch. Det är jag säker på.