24 September 2009

Välgörenhetsfika

Imorrn arrangeras en behjärtansvärd och välorganiserad aktivitet på ett café nära mig!

MacMillan cancerfond, uppmanar sina supporters att bjuda in på kaffe och samla in pengar till MacMillans verksamhet. Så hade jag varit lite försigkommen, hade jag kunnat registrera kaffestuga "You will support it and you will like it". Sen hade jag bjudit in vänner och bekanta hem till mig och sålt min hembakade sockerkaka för £100/hg. Pengarna jag skrapade ihop hade jag sen skickat i en påse till MacMillan som de i sin tur sett till gick till familjer drabbade av cancern.

Man har även initierat ett fint samarbete med stickare världen över. The Knitter Magazine har engagerat designers som konstruerat och delat med sig av mönster på stickade plädar, av typen "lapptäcke". Imorgon bitti ombeds man bidra med en färdigstickad "lapp" 20x20 cm stor och samla sin syjunta. På kaffestugan monterar man ihop dem och får förhoppningsvis ihop till en hel pläd som sen skänks till frusna själar som kämpar mot cancern. Så hade jag varit lite försigkommen 2 hade jag rotat bland mina 3 påsar restgarn, stickat på to join the movement... Istället (eftersom jag varit försigkommen på andra fronter lately) önskar jag MacMillan allt det bästa och hoppas folk fikar länge imorrn bitti!

1 comment:

Anonymous said...

det hoppas jag med! tack för att du delar med dig av dina fina grannhistorier.
~p.