26 October 2009

(bloggdata)

Strax innan min Steak Pie kom in igår, sade en söt fröken i vårt sällskap någonting jag inte kunnat släppa. Hon råkade vara en läsare (!) av den här bloggen och konstaterade att mina inlägg var fler och i en jämnare ström förra hösten. Och det är fakta. Med det här inlägget summerar jag till 4 för Oktober månad. Oktober 2008: 20 inlägg.

Det må finnas en eller två logiska förklaringar till det. Men det kvarstår att jag skulle v i l j a uppdatera You will eat it and you will like it oftare än 4 ggr/månad och under upplysande, unika rubriker. Och då kokar det ner till en prioriteringsfråga.

Sen kom frågan hur många läsare jag har. Och det vet jag tack vare Google Analytics (som ju är ett mångfacetterat verktyg som jag egentligen bara skrapat på ytan av). Mitt svar: "I snitt 12-15 läsare per dygn och det är jag faktiskt nöjd med". Följdfrågan blev huruvida jag skulle fortsätta skriva blogg om jag under en månads tid bara hade 2 läsare/dag. Här slingrade jag mig lite (vad är det för antagande!?) men vidhåller - jag ska göra mitt yttersta för att det scenariot i n t e inträffar. Hellre sluta när jag har som roligast, med flaggan i topp (eller i gult och blått igen).

6 comments:

Leo N-B said...

Stirra dig inte blind på Google Analytics – det är säkerligen fler än jag som aldrig besöker den, utan bara läser inläggen via RSS!

bot said...

Word!

ulrika said...

Worst case scenario är 2 besök/dag PLUS RSS-läsare alltså! Minst 3 med dig Leo. Det är ju toppen.

Klara said...

Count me in, Ulrika. Jag läser också bara via rss. Men troget!

jenny said...

Jag är ju lite old-fashioned då och läser på "vanligt" sätt. Det är roligt att se vad du har för dig på din sida nordsjön.

Anonymous said...

Fortsätt/karin