1 November 2009

Rosie Lovell

I veckans nummer av Stylist (bästa gratistidningen som jag är orolig kommer kannibalisera på dess förlaga och nästutgåva Shortlist) läste jag om en rar flicka som driver Rosie's Deli Cafe i Brixton.

Vi delar några intressen. En önskan få koka lunchsoppor, laga sallader och baka mjuka kakor till happy customers. Göra alltsammans så bra det blev tillräckligt med stoff för en kokbok med fina illustrationer och egenskrivna texter. Med skillnaden att Rosie har gjort v e r k l i g h e t av en drivkraft som knappt kvalificerat till idéstadiet för egen del.

Sen berättar hon att så här års kryper hon upp i soffan med sin stickning och att det är tecknet på att vintern är här: "I know when it's winter because I start knitting". Det stämmer ju också på mig! Jag kan ha en soul mate i Brixton.

4 comments:

bot said...

Åk dit! Jag väntar med spänning på fortsättningen.

ulrika said...

Bot, TRUE, ett besök vore mycket spännande. Funderar på hur jag kan övertala dig och S göra mig sällskap bara.

MANNY-KEN said...

Jag väntar på DIN bok!

ulrika said...

Den dagen och i den boken, kommer du och A ha en soppa er tillägnade.