9 December 2009

Requested!

Martin, popsnöret jag delar skrivbord med, tyckte jag skulle baka en "traditional Swedish Christmas cake" och ta med in på jobbet innan jag åker på jullov.

Det är inte helt utan konsekvenser man slänger ur sig sådana löst förankrade idéer till mig. Min puls går upp, jag lägger allt åt sidan och börjar surfa på pepparkakdegsrecept istället. Men jag tog ett snabbt och rationellt beslut. Min goda vän P som kommer på besök i helgen (hurra!), får ta färdig deg med sig (jag har redan hunnit involvera henne). Och äter inte Martin mina peppisar i nästa vecka, kommer jag känna mig som ett ärkefån.

Så. Nu ska jag jobba.

2 comments:

Fifi said...

Han åt väl pepparkakorna?

ulrika said...

They went down like a storm! Smickrande. Har 500g färdigdeg kvar i kylen. Ska man baka kakor och göra skorpmjöl på dem eller?