19 January 2010

Chinese Street Food

Utan lust åka hem, tog jag en sväng förbi Whole Foods efter jobbet ikväll. Letar nämligen lite halvhjärtat efter rågsikt. Utan mat i kylskåpet och ändå solokvist, dröjde jag kvar i kvarteret för att äta middag.

Om "Stick & Bowl" har jag tänkt samma som jag brukar om frisörer: ju enklare salong de jobbar på och ju mindre iögonfallande de själva är - desto mer troligt det är en skicklig frisör. Jag var nyfiken på om maten här var lika god som mysfaktorn låg, så att säga.

Mina #21 Dry Fried Hofun noodles var just bara oansenliga. Och vad är det med nudelbarer och "Sea Food"?! Det sträcker sig på sin höjd till seg bläckfisk och något som smakar som skivade fiskbullar.Jag spelade t o m ett säkert kort och valde samma rätt som en av damerna med asiatiskt ursprung mitt emot mig beställde in.

"Stick & Bowl" kostade mig bara £5,40 men så här i slutet av en januarimånad var det ovärt.

No comments: