24 January 2010

Tahiti Tea Party

TahitiTeaPartyMany a mickle makes a muckle, tänkte jag, tog en bit Sri Lankan Love Cake och la slantar till potten.

Genom att äta oss igenom en kakbuffé, köpa lotter, delta i en namngivartävling, leka ordlek, handla garn, ladda hem mönster från P/HOP, fick vi ihop £650 £555 (och då var inte alla pengar räknade än). Pengarna går till jordbävningens offer på Tahiti via Medicines sans Frontieres (Läkare utan gränser). Min uppoffring? Ingen. Hade inte ens bakat något att bidra med. Jag stickade, drack te och lade mina pengar på lite välgörenhet idag, istället för att bränna dem på något annat.

Jag skulle tippa vi var 60-70 pers som kom och gick under eftermiddagen, hos I Knit London. Gå ihop, gör något tillsammans och ha kul. Det lönar sig lätt.

1 comment:

Anonymous said...

Härligt U!/kram k