9 January 2010

Tjocksockor på

London i vinterskrud. Så ser starten på 2010 ut. Likt resten av Europa kan vi också rapportera rekordlåga temperaturer. Frågar du en Engelsman har vi snö. Jag skulle vilja kalla det frost men isfläckarna lurar förrädiskt på farstukvisten.

Oron över nästa gasräkning verkar vara något många har gemensamt. Här är vi alla villaägare - man betalar för varenda droppe gas och kwh el uppvärmning av bostad och vatten kostar. Med den stora skillnaden att isolering och treglasfönster inte är spelare att räkna med i matchen mot Kung Bore.

Jag fick ett sms från vårt hemförsäkringsbolag igår: "Don't turn off your heating if you're away from the cold weather to avoid freezing/burst pipes." Hjälp. Faktum är att det var just det vi gjorde under knappa 2 veckors jullov i Sverige. Kom tillbaka till en cold ridden shoebox. Men nu så, har vi fått upp ångan igen.

Jag har ett nyårslöfte för 2010 och jag skyller det på mitt underbara, fantastiskt goda jullov hemma. Det är att med näbbar och klor ge mig i kast med Stockholms arbetsmarknad, signa ett anställningsavtal och flytta hem med min bättre hälft. I den ordningen. Saknar vänner och familj för mycket för att inte göra mig själv den tjänsten. (Wish us luck!)

3 comments:

Anonymous said...

Åh vad jag längtar och håller alla två tummar för er!/kram karin

MANNY-KEN said...

Ja! LÄNGT!

ulrika said...

Då är ni båda mina två största bundsförvanter - hör ni om jobb jag skulle kunna göra bra, säg att jag tar det!