8 February 2010

Wallace's Double Chocolate Muffins

Det har varit lite av provkök här hemma i helgen. Jag ville veta vilken standard reklamprodukterna jag jobbar med håller. Från en hemmabagares perspektiv alltså. För med Brand Ambassador-hatten på, får det här kitet alla rätt.

Varumärket ifråga är Wallace & Gromit vars härliga bageri en av deras härliga filmer utspelar sig. Det är ju smashläge för marknadsavdelningen när det kommer till merchandise. Ytterförpackningen är snyggt brandad, försedd med tydliga instruktioner och innehållet (torrvarorna) är organiskt odlade från Bacheldre Watermill. Mjöl, socker, kakao och bakpulver ligger i separata små pedagogiska påsar i förpackningen.

Jag kommer ihåg sist jag bakade på färdigkit eftersom resultatet var så fantastiskt gott. Jo, det är sant. Bäst presterade burken med Whipped Chocolate Frosting (Betty Cockery). Både den och kakmix hade stått orörda i drygt ett halvår när jag väl skulle baka ut mina Hershey's Walnut Brownies . Jag var hundra procent säker på att frostingburken innehöll torrvara som skulle vispas fluffigt med vatten, ägg, mjölk eller något. Annars hade jag inte vågat lämna burken i mitt skafferi så länge. Men när jag väl bröt locket skedade jag upp den mest perfekta glasyren jag sett och smakat! Innehållsförteckningen vittnade om varför (bildbevis finnes).

Wallacemuffins är också goda. Svåra att misslyckas med tror jag. Chokladsmaken kanske inte går till historien men det uppvägdes av de söta, designade formarna! Killarna på lagret, som jag tjatade till mig kitet av, fick de muffins som blev över idag. Så nu är man poppis för en stund.

No comments: